Translator

tirsdag 27. november 2012

The Pen is mightier than The Sword

Jeg er ganske frustrert om dagen, sånn all-in-all, uten at noen skal ta det personlig. Det er kanskje litt min egen skyld, for jeg er flink til å snakke om at andre ikke skal bry seg om hva alle andre mener, men nå er det jo akkurat det jeg selv gjør - bryr meg for mye.

Jeg blir mildt sagt sint, skuffa og forbanna av enkelte og måten de får meg til å føle meg på. Jeg vil ikke at noen skal ha den type innvirkning på meg, jeg vil ikke lese eller se mer om slankehysteri, men det er jo klin umulig å ikke komme over det!

Jeg er så DRIT forbanna lei av at underernærte jenter skal legge ut 3 sider om hvor mobba de har blitt, hvor "feite" de er og hvor mange som ler av de såkalte "valkene" og "dobbelthaken" deres, når de er BARE skinn og bein. Jeg er drit lei av at folk skal snakke om hvor mange kilo de trenger å gå ned før de er på det som kan anses som "sosialt akseptert". Jeg er drit lei av folk som snakker hvor mye de må trene etter jul for å få av seg julefettet, og jeg er drit lei av folk som snakker om å sultestreike frem til sommerkroppen 2013.

Det er STOR forskjell på å trene og tilrettelegge kosthold for å bringe frem det beste i kroppen, og på å sultestreike seg for å bli enda mer skjelett enn man allerede er. Det er snakk om selvinnsikt. Og jeg begynner å lure på hvem disse jentene egentlig sammenligner seg med. Det er vanskelig å tro at enkelte bloggere har noen som helst oppfatning av hvor mye innvirkning de faktisk har på leserne sine.

Mange trenger noen å se opp til, og noen å beundre. Bloggere havner gjerne i glansen her, gjerne i en kombinasjon av innholdet på bloggen og bildene de legger ut. Produkter de anmelder som skal fjerne overflødig fett eller forebygge kviser. La oss ikke skyve i skyggen det faktum at hvis man har et bra utseende, så er det mange som vil spille på det for å fremheve seg selv og sin blogg. Burde man ikke kunne forvente av noen som har så stor innflytelse at de har i bakhodet at de har publikum i alle aldere?

Hvorfor skal JEG føle meg som en blåhval fordi enkelte ikke har selvinnsikt nok til å se realiteten i speilet før de legger ut bilder av bikini-bilder av knoklene sine og lange romaner om hvor lite fornøyde de er med kroppene sine?
Jeg er IKKE feit (jeg kunne sikkert vært bedre trent), men nå tror jeg at jeg er feit! Er det ikke latterlig?! Jeg TROR at jeg er overvektig og feit og fordi jeg ser på jentene som legger ut disse bildene og sammenligner meg med dem. Jeg spør igjen (retorisk) - er det ikke helt latterlig? Jo! Er det rettferdig? Nei!
Det er faktisk det jeg vil definere som helt håpløst, for det er ingenting JEG rår over!
Hvorfor skal jenter som er yngre enn meg definere hva som er tynn, hva som er normal og hva som er overvektig? Hvorfor er det noe JEG lar meg påvirke av?

(Don't you worry, jeg skal overleve dette her uten å få varige mén eller ligne på Jack Skellington, men jeg ville lufte menigene mine og forhåpentligvis hindre at noen blir like påvirka som meg.)

Jeg har faktisk helt og holdent rett i det jeg skriver, og jeg vet at flere er enige. Jeg er selvfølgelig enig selv om jeg føler det slik jeg gjør, for heldigvis, så vet jeg bedre. Det er frustrerende for flere at man automatisk begynner å analysere seg selv ut ifra noen som som åpenbart ikke aner hva de snakker om. Det er mange som føler det som jeg gjør der ute, og jeg vil ikke ha det slik. Det er så tabu å snakke høyt om, og det er fullt mulig at jeg skyter meg i foten her, men nå har det egentlig kommet til et punkt hvor det bare må ut.
Jeg er lei av å fortvile over mine såkalte "ekstra kilo" (som jeg forøvring trenger å varme meg på nå når det blir vinter!) som tydeligvis gjør meg sosialt uakseptablet. Fuck this.

 
Fantastiske Christina Aguilera.

Det burde ikke være NOEN tvil rundt hvilket bilde hun ser best ut på...

 
Q - Hva mener du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar